loading...
دانلود فیلتر شکن قوی و رایگان با لینک مستقیم
مرتضی بازدید : 124 2012/05/30 نظرات (1)
 کریم بنزما در مصاحبه با اکیپ در مورد دوران حضورش در رئال مادرید و تغییر شخصیتش گفت :" من آن بنزمایی نیستم که سه سال پیش ، خجالتی و بی حواس بود و به مادرید آمد . حالا یک بازیکن پخته ، آرام ، متین و نیرومند از نظر فیزیکی هستم . از نظر بازیگری و شخصیتی ، پیشرفت کرده ام . "
بنزما می داند که سال اولش ، خیلی مشکل بوده است :" وقتی که سه سال پیش لیون را ترک کردم ، خیلی جوان و خیلی خجالتی بودم . تنها بودم . این اولین باری بود که خانه ام و لیون را ترک می کردم . باید با یک شهر جدید و یک تیم جدید ، هماهنگ می شدم . دچار یک مصدومیت شدم و فشارها رویم خیلی زیاد بود چرا که من را یک ستاره می دانستند و باید آن را اثبات می کردم . "
گذر زمان و حضور خوزه مورینیو ، برای کریم ضروری بود :" حالا امروز یک بازیکن مهم در تیم شده ام و شخصیتم پخته تر شده است . آرام تر ، ساکت تر و نیرومند تر از نظر بدنی شده ام . یاد گرفته ام که در بازیهای بزرگ ، بهتر فشار را کنترل کنم . منتظورم الکلاسیکوها یا بازیهای بزرگ در چمپیونزلیگ است . "
پس از یک فصل بی ثبات زیر نظر پلگرینی ، بنزما احیا شد تا به شرایط امروزش برسد . این بازیکن می گوید :" باید از اعتماد مورینیو تشکر کنم . او با من صحبت می کرد مثل پدری که با پسرش صحبت می کند . در یکی از اولین تمرینات مرا صدا زد و به فرانسوی گفت :" چطوری ؟ امیدوارم بنزمای پارسال را پشت سر بگذاری . " فهمیدم که خیلی به من لطف دارد و قصد دارد که پشتم باشد . او از من خواست که کمی وزنم را کم کنم و ناراحت بود که نتوانسته ام در جام جهانی باشم . او به من گفت که در تمرینات باید خیلی سخت تر تلاش کنم . من هیچ گاه از تلاش دست بر داشتم و حتی وقتی که خوب بازی نمی کردم ، سخت تمرین کردم . بالاخره این تلاش ها ، جواب دادند . "
این مهاجم در مورد تلاشی که در رئال مادرید انجام داد صحبت کرد و گفت که کار فعلیش با کاری که در لیون می کرده قابل مقایسه نیست :" برای این که در رئال مادرید باشی ، باید یک قهرمان باشی . فشار ، دائمی است . در مقابل بهترین تیمها بازی می کنی و نباید ناکام بمانی . فشار به طور روزانه وجود دارد . در رئال مادرید دو برابر تلاشم در لیون ، کار می کنم . "

"رویایم بردن توپ طلاست . "
بنزما می خواهد بهتر شود و به توپ طلا برسد :" مطمئنا این یکی از اهدافم است . تمام بازیکنان باید اهدافی در سرشان داشته باشند . اما پیش از رسیدن به جامهای انفرادی ، جامهای گروهی نظیر لالیگا ، چمپیونزلیگ و کوپا مهم هستند . البته درست است ، رویایم توپ طلاست . "
وی در پاسخ به این پرسش که چه تفاوتی با مسی دارد گفت :" اول این که او در تمامی لحظات در هر بازی حضور دارد . من همیشه در نود دقیقه حضور ندارم . به غیر از آن ، یک تیم حول او می چرخد ... اما به هر حال مسی را دوست دارم ، بازیکن بزرگی است و بازیش را دوست دارم . البته برای بردن توپ طلا باید در تورنمنت های بزرگی نظیر یورو و جام جهانی هم درخشید ."

ذر مورد هواداران رئال مادرید
"رئال مادرید ، ابعاد دیگری دارد . هواداران بی تاب فوتبال هستند . استادیوم فوق العاده است و همه هواداران با پیراهن هایشان به استادیوم می آیند . وقتی که درون زمین هستی و می بینی که 90 هزار نفر پیراهنت را پوشیده اند و نامت را فریاد می زدند ، فوق العاده است . درکش خیلی مشکل است . "

در مورد الکلاسیکو
"دم ورودی هتل ، 5 هزار نفلر منتظرت هستند . باید اتوبوست به شدت مورد حفاظت باشد و وقتی به استادیوم می رسی ، می بینی که هواداران همه جا هستند . دیوانه وار است . پیش از بازی سعی می کنم که تمرکز داشته باشم . فکر می کنم که می توانم در طول بازی ، تفاوت ایجاد می کنم و منتظر فرصتم می مانم . در دربی های زیادی میان لیون و سنت اتین حاضر بودم اما این چیز دیگری است . "

در مورد انتقادات از سال اولش
"در اسپانیا ، همه چیز بزرگنمایی می شود . اگر دو بار اشتباه کنی ، انگار هیچ کاری نکردی . اگر دو گل بزنی ، تبدیل به یک ستاره می شوی . انتقاداتی بودند که آزارم می دادند اما عموما اطرافیانم اذیت می شدند . پدرم ، مادرم ، دوستانم ، وکیلم و ... همچون تشویق ها ، باید انتقادات را هم پذیرفت تا بتوان موفق شد . "

درباره زبان
"همه چیز عوض شد . پس از یک سال و نیم یا دو سال ، به زبان جدید صحبت کردم . حالا تمامی حرفها در رختکن را می فهمم و بهتر می توانم با هم تیمی هایم ارتباط برقرار کنم . قبلا وقتی حرف می زدند ، می خندیدم . نمی فهمیدم که مسخره ام می کردند یا نه . در ابتدا گوشه گیر بودم و حالا با همه صحبت می کنم و می خندم . "
نوشته شده در تاريخ 2012/5/29 با تشکر از 1_سیاوش کریستیانو(مدیر کل وب)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
این سایت دیگر منقضی شده . با وجود سایت های زیاد در زمینه ی اطلاع رسانی و اخبار پیرامون رئال مادرید این سایت توان رقابت با سایر سایت ها را نداشت . اما الان این سایت به یک وبلاگ تبدیل شده که مطالب آن کاملا با سایر سایت های خبری متفاوت است . ضمن اینکه اطلاع رسانی منظمی در وبلاگ فارسی رئال مادرید انجام میشود . از شما دعوت می شود تنها برای یکبار به وبلاگ فارسی رئال مادرید سر بزنید . آدرس وبلاگ فارسی رئال مادرید http://1reali.blogfa.com/
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1060
  • کل نظرات : 377
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 744
  • آی پی امروز : 109
  • آی پی دیروز : 136
  • بازدید امروز : 279
  • باردید دیروز : 389
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 2,395
  • بازدید ماه : 6,690
  • بازدید سال : 45,549
  • بازدید کلی : 342,999